ヴィンダルー

昨日、私は初めてヴィンダルーを作りました。ヴィンダルーとは、普通にジャガイモが入って辛いインド料理です。しかし、若い娘がいるので、辛くない調理しました。使ったレシピを読んだとき、美味しそうに見えました。ソースはたくさんのスパイスが含め、大体玉葱からなっていました。玉葱が大好きです!しかし、このソースは味が薄くなり、びっくりしました。上達したいですが、同じ週に同じの料理を作るのは限りがあります。
Yesterday, I made vindaloo for the first time. Vindaloo is an India dish that is usually served with potatoes and is rather spicy. Because I have a very young daughter, I didn't make it spicy, though. When I read the recipe, it sounded very good. There were plenty of spices and the sauce consisted mostly of onions. I love onions! However, the sauce turned out very bland. I was quite surprised. I'd like to work on it, but unfortunately, there's only so many time per week that I can make the same dish.