めんどくさい爆発

昨日、私は自転車を乗ろうと思いました。自転車を外に動かす間、タイヤは空気が抜けてしまったことがわかりました。もちろん、空気を入れました。突然煩い音が出ました。タイヤは爆発してしまいました。その自転車は買う前、長い間に保管しており、誰もが乗っていませんでした。タイヤのゴマは弱くなったはずです。今日、私は新しいタイヤを買ったので、明日、乗ります。
意訳です。

Yesterday, I thought I would go for a bike ride. As I brought my bike outside, I noticed that one of my tires was flat. So of course, I pumped it up. Suddenly, I heard a loud noise. The tire had exploded. Before I bought the bike, it had been in storage for a long time and no one had ridden it. The rubber must have dried out and become brittle. I bought some new tires today, so I should be able to ride tomorrow.