フェニックスの冒険 2

私はフェニックスに行ったとき、日本のスーパーやパン屋さんに買い物をしました。スーパーには、大体の物が近くのアジアのスーパーにも買うことができますが、違う物もありました。麦茶といいかつお節を買いました。近くのアジアのスーパーには、細かいかつおだけが売っています。妻はS&Bカレールーを買いました。私は自家製のルーをよく作りますが、時間がない時、便利です。煮干しが買いたかったですが、問題がありました。

つづく
When I went to Phoenix, I visited a Japanese grocery store and bakery. Most of the stuff at the grocery store I could also buy at the Asian supermarket near me, but there were some different things. I bought some barley tea and good quality katsuobushi. At the Asian supermarket near me, I can only get the really fine strips of katsuo. My wife bought some S&B curry blocks. I usually make my own roux, but when there isn't much time, the blocks are convenient. I wanted to buy some niboshi, but I ran into a problem.