フィナンシェ

私は2週間前に溶けたバター事件についてのエントリーを書きました。早い話がたくさんの溶けたバターを持っていますが、使い方を知りませんでした。その時、Lang-8の友達はフィナンシェを勧めてくれました。フィナンシェとは、アーモンドのケーキで、溶けたバターが入っています。私は2人の友達と夕食と会う予定があって、アーモンドが好きなので、作りました。美味しかったです。

普通のフィナンシェは特徴の焼き型で焼かれますが、私のはマフィンの焼き型で焼かれました。四角くなくて、丸かったです。ウィキペディアによって、フィナンシェの歯ごたえはスポンジケーキと似ていますが、私のは少し堅かったです。しかし、パン屋さんのフィナンシェを食べたことがないので、しっかり比べることができません。
意訳です。

Two weeks ago, I wrote about an incident involving melted butter. Long story short, I have a lot of melted butter and nothing to do with it. At that time, a Lang-8 friend recommended making financiers. Financiers are almond cakes that use melted butter. I like almonds and was planning to meet two friends for dinner later that week, so I made them. They were tasty.

Typical financiers are made in a particular kind of pan, but I made them in a muffin tin instead. Rather than rectangular, they were round. According to Wikipedia, the texture should be like sponge cake, but mine were a bit dense. However, I've never had real financiers from a bakery, so it's difficult to really compare them.