木星を見るのは楽しいが、

先日、夜空が別に晴れたので、望遠鏡を使いたいと思いました。一番明るい点を狙いました。木星だと思っていましたが、見たとき、割に、縞と衛星が見えませんでした。実際は空気に土が吹いているかなとかなと思いました。そして、第二目の明るい点を狙いました。見たとき、縞と衛星を見たので、これは木星で分かりました。一番明るい点は火星でした。火星が近いのが忘れました。火星を肉眼で見ることは面白いですが、望遠鏡で見ることは少しつまらないと思います。
意訳です。

The other day, the sky was especially clear, so I decided I would look through my telescope. I pointed my telescope at the brightest point. I thought it was Jupiter, but unusually, I couldn't see any stripes or moons. I guess there must actually be a lot of blowing dust, I thought. Then I pointed my telescope at the second brightest point. When I looked through the telescope, I saw stripes and moons, so I realized that this was actually Jupiter. The brightest point was Mars. I had forgotten that Mars was so close. I think Mars is a little boring when you're looking at it through a telescope.