フルーツソース

伝統的に、パンケーキにメープルシロップが添えられます。現代は、格なしのメープルの汁から作られない「パンケーキシロップ」もあります。私にとって、メープルシロップが美味しいですが、最近、その風味がつまらないようになりました。シロップではなく、フルーツソースを作って食べてみたいです。前、生イチゴからソースを作り、美味しかったです。次、生フルーツが持っていないので、スーパーからのラズベリージャムを添えました。まあまあでしたが、味が濃厚でした。この週末に、今、ブラックベリーが特売しているので、ブラックベリーソースを作ってみたいと思います。

皆さん、今年は、大変お世話になりました。来年も、どうぞよろしくお願いします。良いお年を。
Traditionally, pancakes are served with maple syrup. These days, there is also generic pancake syrup that isn't made from maple tree sap. I think maple syrup tastes great, but recently, I've become a little bored with its flavor. Instead, I want to try more fruit sauces. I made some strawberry sauce from fresh strawberries a while ago and that was good. Then I tried some store-bought raspberry jam, since I didn't have fresh fruit at the time. It was ok, but too strong. This weekend, I would like to try making a blackberry sauce, since blackberries are on sale.

Thank you, everyone, for all your help this year. Please have a great new year!